سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سایت پزشکی دکترجعفرسیاه چشمDr.jafar.siahcheshm

نارسایی احتقانی قلب عارضه ای است از بسیاری از بیماریهای جدی که طی آن قلب مقداری از ظرفیت پمپ کردن کامل خود را از دست می دهد. بنابراین خون به داخل دیگر اعضای بدن خصوصاً ریه ها و کبد پس زده می شود.

علایم شایع:

· تنگی نفس، به خصوص هنگام فعالیت یا موقع دراز کشیدن روی تخت (وقتی که اندامها همسطح سر و تنه قرار می گیرند)
·
تند یا نامنظم شدن ضربان قلب
·
برجسته شدن سیاهرگ های گردن
·
خستگی، ضعف یا غش
·
سرفه ( معمولاً خلط دار)
·
کاهش فشار خون
·
تورم شکم، پا و مچ پا
·
بزرگ شدن کبد

علل

· حمله قلبی، بیماری سرخرگ قلب
·
هر عاملی که باعث افزایش غیر طبیعی ضخامت و دیواره های قلبی شود
·
عفونت ها
·
بیماری های دریچه ای قلب
·
فشار خون بالا
·
نامنظمی های ضربان قلب
·
پرکاری تیروئید
·
بیماری های مادر زادی قلب

عوامل افزایش دهنده خطر

دیابت، سیگار کشیدن، الکل، چاقی، رژیم پرچرب و پر نمک وجود یک عامل خطر ساز به تنهایی کافی است تا نارسایی قلب ایجاد شود، اما ترکیب این عوامل به شدت خطر را افزایش می دهند.

پیشگیری

اگر دچار بیماری هستید که منجر به نارسایی قلب می شود، به پزشک مراجعه کنید و برنامه درمانی مربوطه را به دقت اجرا کرده، و به آن پایبند باشید. دستورات تغذیه ای را نیز رعایت کرده و کشیدن سیگار و نوشیدن الکل را متوقف کنید

عوارض احتمالی

· جمع شدن مایع در ریه ها

· نامنظمی ضربان قلب

اصول کلی درمان

هدف از درمان عبارت است از بهبود کار پمپ کردن قلب، که معمولاً به کمک دارو، استراحت و سایر اقدامات حیاتی انجام می گیرد.

گاهی بر حسب علت بیماری ممکن است جراحی روی دریچه های قلب یا سرخرگ های قلب انجام شود.

داروها

· داروهای ادرارآور(دیورتیک ها) برای کاهش تجمع مایع در بدن و تورم اندامها
· دیژیتال برای تقویت و تنظیم ضربان قلب
· داروهای ضد نامنظمی ضربان قلب برای منظم کردن ضربان قلب
· داروهای گشاد کننده عروق برای کاهش فشار خون، حتی اگر فشار خون طبیعی باشد.

فعالیت

در مراحل اولیه ، استراحت در تخت به طوری که سر و قسمت بالای بدن بالاتر از سایر نقاط بدن قرار گیرد، اهمیتی به حد دارو دارد. از فعالیت بدنی غیر ضروری ( مثل بالا رفتن از راه پله ) تا زمانی که بیمای تحت کنترل در نیامده، خودداری کنید.

رژیم غذایی

سعی کنید وزن خود را به حد ایده آل برسانید تا از فشار روی قلب کاسته شود. رژیم غذایی باید کم نمک، کم چرب، و دارای مقادیر زیادی فیبر غذایی باشد. به هیچ وجه الکل ننوشید.

در این شرایط به پزشک خود مراجعه کنید

- اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان علایم نارسایی احتقانی قلب را دارید.

- علایم عفونت : از جمله تب، دردهای عضلانی، سردرد و سرگیجه

- بدتر شدن علایم، بخصوص تند یا نامنظم شدن ضربان قلب یا بروز خس خس سینه در شب

- سرفه همراه با زیاد شدن خلط یا خونی شدن آن

- افزایش وزن به میزان حدود 2-5/1 کیلوگرم در عرض 2-1 روز



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 90/8/24ساعت  1:20 صبح  توسط دکترجعفرسیاه چشمDr.jafarsiahcheshm 
      نظرات دیگران()

    مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمویت ها است و تماس طولانی مدت با این گاز به ویژه در کودکان می‌تواند با بروز اختلالات رفتاری و کاهش حافظه و ضریب هوشی همراه باشد.

    برای جلوگیری از مسمومیت با منوکسید کربن ، از نگهداری کودک در داخل خودروی روشن ودر پارکینگ های طبقاتی خودداری کنید و به محض رسیدن به این نوع پارکینگ ها، کودک را از خودرو خارج کرده و به فضای آزاد ببرید.

    در دود سیگار مقادیری از گاز منوکسید کربن موجود است و این گاز می تواند در اثر مصرف طولانی مدت سیگار سبب بروز مسمویت مزمن در افراد سیگاری شود.

    استفاده از بخاری‌های بدون دودکش تنها در محیط هایی که دارای تهویه و جریان مناسب هوا می‌باشند مجاز است و افراد با جدی گرفتن هشدارهای مربوط به استفاده از وسایل گرمایی، می‌توانند خانواده خود را از معرض مرگ خاموش در امان نگه دارند.

    سردرد، گیجی و خواب آلودگی از علائم تماس طولانی با گاز مونوکسیدکربن است.

    افراد در تماس طولانی با منوکسید کربن، دچار تهوع، استفراغ و تپش قلب می‍ شوند و تماس با مقادیر بالای co می‌تواند سبب کاهش هوشیاری و مرگ شود.

    در هنگام استفاده از بخاری‌های نفتی و گازی، جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن، اطمینان از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکش ها الزامی است. * مهمترین نکات در پیشگیری از مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن

    1? علایم تماس طولانی با منوکسید کربن، سردرد، گیجی و خواب آلودگی می باشد. در ادامه تماس، فرد مسموم دچار تهوع، استفراغ و تپش قلب می شود. تماس با مقادیر بالای CO می تواند سبب کاهش هوشیاری و مرگ شود.

    2? در هنگام استفاده از بخاری های نفتی و گازی، جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن ، اطمینان از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکش ها الزامی است.

    3? منوکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو، بی مزه و غیر محرک است که در اثر سوختن ناقص سوخت های قسیلی مانند نفت، گاز، بنزین ، گازوئیل و ذغال چوب حاصل می شود.

    4? مسمومیت با منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها می باشد. برای پیشگیری از بروز آن توصیه های ایمنی در مورد استفاده از وسایل حرارتی را رعایت نمایید.

    5? آیا می دانید علایم و نشانه های مسمومیت با گاز منوکسید کربن می تواند به صورت بسیار متفاوت در افراد ظاهر شود؟

    6? آیا می دانید در برخی موارد علایم ونشانه های مسمومیت با گاز منوکسید کربن به صورت اختلالات گوارشی مانند تهوع و استفراغ در فرد ظاهر می شوند؟

    AWT IMAGE

    7. آیا می دانید تماس طولانی مدت با مقادیر کم گاز منوکسید کربن می تواند فرد را به بیماری های قلبی- عروقی مبتلا سازد؟

    8? تماس طولانی مدت با گاز منوکسید کربن بویژه در کودکان، می تواند با بروز اختلالات رفتاری و کاهش حافظه و ضریب هوشی همراه باشد.

    9? برای جلوگیری از مسمومیت با منوکسیدکربن، از نگهداری کودک در داخل خودروی روشن و در پارکینگهای طبقاتی خودداری کنید.

    10? برای جلوگیری از مسمومیت با منوکسیدکربن، به محض رسیدن به پارکینگهای طبقاتی زیرزمینی یا سرپوشیده، کودک را از خودرو خارج کرده و به فضای آزاد ببرید.

    11? آیا می دانید در دود سیگار مقادیری از گاز منوکسید کربن موجود است و این گاز می تواند در اثر مصرف طولانی مدت سیگار سبب بروز مسمومیت مزمن در افراد سیگاری گردد؟

    12? آیا می دانید مواردی از مسمومیت های کشنده با منوکسید کربن در رانندگانی گزارش شده است که برای گرم کردن خودروی خود در فصول سرد سال از گاز پیک نیکی استفاده نموده اند.

    13? استفاده از بخاری های بدون دودکش تنها در محیط هایی که دارای تهویه و جریان مناسب هوا می باشند مجاز است. از بکار بردن این وسایل در محیط های بسته و فاقد جریان هوا خودداری نمایید.

    14? آیا می دانید حضور در پارکینگ های در بسته که در آن اتومبیل با موتور روشن وجود دارد خطر بروز مسمومیت با منوکسید کربن را به همراه دارد؟

    15? با جدی گرفتن هشدارهای مربوط به استفاده درست از وسایل گرمایی، خانواده خود را از معرض ” مرگ خاموش ” مصون نگه دارید.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 90/8/13ساعت  10:30 عصر  توسط دکترجعفرسیاه چشمDr.jafarsiahcheshm 
      نظرات دیگران()

    همه ما شنیده ایم که نوشابه هاى گازدار براى سلامتی زیان آور است، اما تاکنون به استفاده هاى گوناگون آنها یا مزایایشان فکر کرده اید؟ سایت TOPSGLOBE استفاده های گوناگون و بعضاً عجیبی از کوکاکولا را ذکر نموده که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

    - به نوشته این سایت در بسیارى از ایالت هاى آمریکا، مأمورین پلیس راه ، دو گالن کوکاکولا در صندوق عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کنند.

    - این سایت - در کمال تعجب- توصیه می کند که براى تمیز کردن توالت، یک شیشه کوکاکولا را داخل کاسه توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب پر فشار بشویید. اسید سیتریک موجود در کوکاکولا لکه ها را از سطوح چینی می زداید.

    - هم چنین براى برطرف کردن لکه هاى زنگ از سپر آبکُرم کارى شده اتومبیل، سپر را با یک تکه کاغذ ( فویل) آلومینیوم مچاله شده آغشته به کوکاکولا بسایید.

    - مورد دیگر استفاده کوکاکولا در تمیز کردن فساد قطب هاى باترى خودرو است. براى این کار یک قوطی کوکاکولا را روى قطب ها بریزید تا با قلیان کردن ، آن را تمیز کند.

    - این سایت همچنین توصیه می کند براى شل کردن پیچ و مهره هاى زنگ زده ، تکه اى پارچه را که در کوکاکولا خیس شده است براى چند دقیقه بر روى پیچ و مهره قرار دهید.

    - به نوشته این سایت براى پاک کردن چربی از لباس ها، یک قوطی کوکاکولا را داخل ماشین لباسشویی پر از لباس هاى چرب خالی کنید، پودر لباسشویی اضافه کنید و ماشین را روى دور عادى روشن کنید. کوکاکولا به تمیز شدن لکه هاى چربی کمک می کند.

     

    - کوکاکولا همچنین بخار آب را از روى شیشه جلوى اتومبیل تمیز می کند. (در مناطق سرد و مرطوب، مثل MIDWEST در شمال آمریکا، گاهی اوقات شیشه جلوى اتومبیل از بیرون بخار می کند که با برف پاک کن پاک نمی شود. )

    جهت اطلاع شما : ماده مؤثر کوکاکولا اسید فسفریک با PH برابر 28/0 است. اسید فسفریک ناخن را در مدت حدود 4 روز حل می کند. همچنین کلسیم را از استخوان ها می زداید و عامل اصلی افزایش روزافزون پوکی استخوان است. براى حمل محلول کوکاکولا (محلول غلیظ شده )، کامیون هاى حامل باید از علامت هاى ویژه «مواد خطرناک» که براى حمل مواد به شدت خورنده در نظر گرفته شده استفاده کنند.

    - توزیع کنندگان کوکاکولا بیش از 20 سال است که از کوکاکولا براى تمیز کردن موتور کامیون هاى خود استفاده می کنند.

    اهل دوغ هستید یا نوشابه؟

    نوشابه های شیرین باعث چاقی کودکان می شود

    نوشابه‌های گازدار، یکی از مهمترین عوامل تولید سنگ کلیه



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 90/8/4ساعت  12:18 صبح  توسط دکترجعفرسیاه چشمDr.jafarsiahcheshm 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نامه دختر امام خمینی به رهبری در پی ردصلاحیت هاشمی
    نامه سید حسن خمینی به هاشمی
    آمنه وسیران پیرانشهری......
    کودک دچار تب و تشنج
    گریه مادر
    بازدید از بیمارستان روانى
    تسکین خستگی چشم ناشی از کار با رایانه،
    مراقبت از پای دیابتی
    جویدن ناخن در کودکان
    9 دشمن زندگی زناشویی!
    [عناوین آرشیوشده]
     

    کدهای جاوا وبلاگ

    قالب وبلاگ