سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سایت پزشکی دکترجعفرسیاه چشمDr.jafar.siahcheshm

در بسیاری از موارد زنان و مردان دارای نقاط مشترکی هستند اما به جرات می توان گفت که زنان حساس تر از مردان هستند و همسری موفق تر است که به این حساسیت ها توجه کامل داشته باشد.
1- وحشتناک ترین سوالی را که می توان از یک زن پرسید، سن اوست. بنابر این توصیه می شود هیچ گاه از خانم ها در مورد سنشان سوال نکنید و در ضمن حواستان باشد هیچ جا سن همسر خود را فاش نسازید!
2- خانم ها بر روی جهیزیه شان حساسیت فوق العاده ای دارند و آن را جزیی از وجودشان می دانند. تحقیر یا تمسخر جهیزیه همسرتان در حقیقت تحقیر یا تمسخر خود اوست.
3- در حضور همسرتان از هیچ زنی تعریف نکنید. حتی اگر آن زن هشتاد ساله باشد.
4- برای یک مرد موفق دستپخت همسرش، بهترین است، حتی اگر این چنین نباشد. اگر یک روز غذا طعم خوبی نداشت، در حین صرف غذا مثل همیشه آن را با میل بخورید و در یک فرصت مناسب عیب آن یک وعده را با بیانی خوش بازگو کنید. هر چه باشد یک روز که هزار روز نمی شود، می شود؟
5- همسر شما برای شما مدل یا رنگ موهایش را عوض می کند. چنان چه رنگ یا مدل موی او مورد پسندتان نبود، یک باره این مساله را عنوان نکنید، بلکه در همان لحظه از مدل یا رنگ جدید تعریف و تمجید کنید و در یک فرصت مناسب با چنین جملاتی، نظر واقعی تان را بگویید:” راستی عزیزم فکر نمی کنی مدل موی قبلی ات خیلی بیشتر به تو می آمد و جوان تر نشانت می داد” یا ” عزیزم باید اعتراف کنم رنگ موی قبلی ات زیبایی ات را چند برابر می کرد.”
6- با همسر خود مشورت کنید. این کار در بسیاری از موارد راهگشاست و حتی اگر سودی هم نداشته باشد با این کار به همسرتان احساس موجودیت می بخشید.
7- روز تولد همسرتان و همچنین سالگرد ازدواجتان را فراموش نکنید. هدیه و نوع آن چندان اهمیتی ندارد؛ برای همسرتان مهم این است که شما این دو روز را به خاطر داشته باشید. اگر شده فقط به او تبریک بگویید.
8- برای همسران مهم است که احترام خانواده های یکدیگر را نگاه دارند، اما قبول کنید که خانم ها روی این قضیه به خصوص بر روی مادرشان حساسیت فوق العاده ای دارند. مرد زرنگ و موفق سعی می کند بیش از همسرش به او نزدیک شود.
9- هیچ گاه به عقاید و اعتقادات همسرتان توهین نکیند، اگر چه آن عقاید مسخره و خرافی باشند، نه این که بر این عقاید غلط صحه بگذارید اما از راه صحیحش وارد شوید.
10- هیچ گاه در مقابل همسرتان ابراز عجز و ناتوانی نکنید. اگر ازدواج را خانه ای فرض کنید، مرد ستون این خانه را تشکیل می دهد که اگر خللی در آن بوجود آید، خانه یک باره فرو می ریزد. همیشه سعی کنید در مشکلات قوی باشید و این قدرت را به همسرتان نیز انتقال دهید و دلگرمش سازید.
11- هیچ گاه با همسرتان لجبازی نکنید، جون از پیش بازنده اید!
12- چنانچه همسر شما نقطه ضعفی دارد به رخش نکشید. شما و همسرتان رفیق هم هستید نه رقیب.
13- سعی نکنید همسرتان را با کسی مقایسه کنید مگر این که هدفتان این باشد که بین آن دو کینه و دشمنی به وجود آورید. هر کسی خصوصیاتی دارد، و هیچ کس با آن دیگری قابل قیاس نیست.
14- هیچ گاه سعی نکنید جلوی گریه و اشک ریختن همسرتان را بگیرید. خانم ها به مراتب بیشتر از مردان گریه می کنند و با اینکار به آرامش می رسند.
15- بیش از آن که شوهر همسرتان باشید، دوست او باشید.



  • کلمات کلیدی : مردان موفق_ زنان حساستر از مردان هستند
  • نوشته شده در  یکشنبه 90/4/19ساعت  1:45 صبح  توسط دکترجعفرسیاه چشمDr.jafarsiahcheshm 
      نظرات دیگران()

    توصیه هایی برای از شیر گرفتن کودک

    نوشته :خانم دکتر  میترا مولائی نژاد

    ویراستاری مجدد :دکتر جعفر سیاه چشم

    زمان مناسب قطع شیردهی ، در پایان سال دوم است.وقتی که کودک به غذای خانواده عادت کرده و وزن گیری مناسبی دارد. تدوام شیردهی پس از این مدت معمولا مانع تغذیه مناسب کودک شده و او را از خوردن غذای مناسب با روند رشد و تکاملش باز می دارد.
    می توانید برای قطع شیردهی ابتدا با زیاد کردن فاصله شیردهی و خوراندن غذا به کودک او را از شیر خوردن بازدارید .

    ابتدا فاصله وعده های شیر روزانه را زیاد کنید،فعلا شیر شبانه را قطع نکنید .
    در صورتی که باردار شده اید و به توصیه پزشکتان می خواهید کودکتان را از شیر بگیرید،تا ماه 5 بارداری فرصت دارید تا شیردهی را بتدریج قطع کنید.
    روی سینه های دردناک کمپرس خنک بگذارید و از مسکن در صورت درد استفاده کنید .
    به هیچ وجه سینه ها را ندوشید تا بتدریج شیر قطع شود.

    از داروهای قطع شیر مانند برموکریپتین استفاده نکنید. مصرف این دارو در برخی موارد در مادران شیرده با سکته همراه بوده است.
    از کرستهای مناسب استفاده کنید.
    لباسهای یقه بسته بپوشید تا کودک نتواند به سینه شما دسترسی پیدا کند
    وقتی کودکتان ، به سراغ شما آمد، او را در آغوش گرفته و نوازش کنید زیرا این دوره برای کودک شما بحرانی است و احساس جدایی عاطفی خواهد کرد.
    صبور باشید این دوره به زودی می گذرد
    .

    http://jafarsiahcheshm.parsiblog.com/

    http://www.drmolaei.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=7192



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 90/4/4ساعت  8:37 صبح  توسط دکترجعفرسیاه چشمDr.jafarsiahcheshm 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نامه دختر امام خمینی به رهبری در پی ردصلاحیت هاشمی
    نامه سید حسن خمینی به هاشمی
    آمنه وسیران پیرانشهری......
    کودک دچار تب و تشنج
    گریه مادر
    بازدید از بیمارستان روانى
    تسکین خستگی چشم ناشی از کار با رایانه،
    مراقبت از پای دیابتی
    جویدن ناخن در کودکان
    9 دشمن زندگی زناشویی!
    [عناوین آرشیوشده]
     

    کدهای جاوا وبلاگ

    قالب وبلاگ